Darbs internetā – vai tiešām tikai sliņķiem?

Darbs internetā ne vienmēr piesaista tikai slaistus, kā daudziem šķiet

Strādājot no mājām, esmu novērojis divējādus viedokļus un reakcijas no cilvēku puses, kad tiem pasaku, ka man ir darbs internetā. Daži kļūst ieinteresēti un lūdz pastāstu par to, ko vairāk, savukārt citi sāk smīkņāt, uzdot kāduS patiešām stulbus un nevērtīgus jautājumus, kas kopumā izbojā visu vēlmi tālāk turpināt šo sarunu un sniegt jelkādus citus paskaidrojumus. Daudzi domā, ka darbs internetā ir ārkārtīgi viegls tikai tāpēc, ka tas nav fiziski smags. Tur nu man jāpiekrīt – darbs internetā nepieprasa fizisku piepūli, kā tas ir, piemēram, celtnieku un viesmīļu gadījumā, taču, kā cilvēks, kurš ar darbu internetā nodarbojas jau gadiem, es vēlētos norādīt, ka šāds darbs nav nemaz tik viegls, kā no malas tas varētu izskatīties. Kā jebkuram darbam, tam ir savas priekšrocības un savi trūkumi. Strādajot freelance jomā esmu savācis klientu pulku no visas pasaules. Vai tiešām Jums šķiet, ka katrs klients ir ar mieru pielāgoties manai laika zonai? Nē. Visbiežāk, es esmu tas, kurš pielāgojas, tāpēc nereti gadās situācijas, kad nakts vidū sniedzu virtuālu darba interviju. Tiesa gan, klienti šādu centību visbiežāk augstu novērtē un atalgo divkārt. Otrkārt, šāds darbs pieprasa ļoti lielas pašorganizēšanās spēju un motivāciju. Regulārā darbā boss ir tas, kurš norāda, kur kas un kā ir darāms, kā arī visbiežāk nekaunēsies norādīt uz tevis paveiktajām kļūdām. Strādājot no mājām tu pats esi sev šefs un tā var būt reizē lielākā laime un sodība, jo visām kļūdām risinājums ir jāmeklē tev pašam un par smagākajām no tām atbildība ir tikai vienīgi un taviem pleciem. Kopš sāku strādāt internetā, jāteic esmu kļuvis daudz akurātāks, daudz rūpīgāk plānoju savu laiku (gan brīvo, gan to, ko veltu darbam), tāpat, tā kā internetā netrūkst konkurences dažādu freelance darbu jomā, aizvien vairāk domāju par savu prasmju un kvalifikāciju celšanu, esmu kļuvis radošāks un bagātinājis savas valodas zināšanas. Tāpēc atbilde uz virsrakstā minēto jautājumu noteikti ir liels un trekns “NĒ!”.

Leave a Reply

